Klockan tre på natten-rejset.

29 Nov

Vaknar strax före tre av hund som hulkar. Duktig hund som hoppat ner ur sängen för att kräkas. Upp och torka. Lägger mig igen. Hund ner och hulka mer. Upp och torka. Lägger mig igen. Ungen börjar gny, matdags. Går in i köket och börjar fixa. Ungen börjar gallskrika. Hämtar ungen och fixar käk med en hand. Ungen skriker. Ser på väg till toa att hunden kräkts på ryamattan i vardagsrummet. Tröttsamt. In på toa och av med blöja. Ungen gallskriker. Blir orolig och tar temp. Ungen kissar. Skönt, ingen feber. In i barnrummet och hämta ren pyjamas, hör hulkande hund på ryamattan i barnrummet. Ryter till. Hund kräks på hallgolvet istället. Tar halvnaken bebis på armen och hämtar papper för att markera ut kräkor, vill inte trampa på dem. In i vardagsrummet och klä på ungen som gallskriker igen. Hungrig förstås. Hund kräks igen på ryamattan i vardagsrummet.

Nu: få ungen i famnen att somna om ordentligt. Hund har slutat kräkas.

Sen: lägga barn. Torka kräks. Locka hund att dricka lite vatten. Få ner eget blodtryck så jag kan somna om.

8 svar to “Klockan tre på natten-rejset.”

  1. Mamma november 29, 2011 den 09:10 #

    Tuffa bud, kanske bra att vila lite extra under dagen? Kram

    • Muerta november 30, 2011 den 09:36 #

      Sov gott inatt istället. Men just då var jag nära sammanbrott.

  2. Fifi november 29, 2011 den 10:49 #

    Precis vad man vill syssla med på natten liksom…Stackare, hoppas du fick sova sen.

    • Muerta november 30, 2011 den 09:37 #

      Jodå, och inatt har jag sovit bra!

  3. Jos november 29, 2011 den 10:50 #

    Åh, inte bästa natten hos dig heller ser jag. Hoppas du fått sova på morgonen och att du lyckades få upp alla kräkshögar utan att trampa i dem.

    • Muerta november 30, 2011 den 09:38 #

      Allt löste sig och man får väl ta att det blir såna nätter ibland. Är som sagt glad att det allra oftast funkar bra🙂

  4. Emelie november 30, 2011 den 21:40 #

    Jag skrattade så jag grät när jag läste,inte av skadeglädje utan igenkänning!

    • Muerta december 2, 2011 den 02:37 #

      He he, inte en av våra bästa nätter liksom…

Kommentera

