Och så var det December

1 Dec

Har ni öppnat första luckan på er kalender idag? Det har inte jag gjort än. I min familj finns en fin liten tradition att mor alltid förser alla barnen med chokladkalender inför December, och så även i år förstås. Men luckan är ännu stängd. Har haft annat för mig idag. Men det var inte det jag tänkte skriva om. Det jag tänkte skriva om var att tiden sen september gått otroligt snabbt. Vilken klyscha va? Men så är det. Och så tänker jag att jag ju förstås är himla trött hela tiden. Man blir det av att inte sova hela nätter någonsin. MEN, att det är första December idag och jag inte riktigt känt av det mörka mörkret än är ju helt underbart. Jag satt och drack kaffe med syster idag på eftermiddagen och konstaterade att det var mörkt. Och så insåg jag att normalt sett är det ju det mörker man lever i den här tiden på året, mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem. Ljuset mitt på dagen missar man ju när man jobbar. Men inte när man är föräldraledig serni. Så jag tror att jag nog inte är så himla mycket mer zombie än er andra egentligen, för även om jag inte får sömn så får jag ju åtminstone dagsljus. Den lyxen är det minsann inte alla som har. Leve dagsljuset!

Kommentera

