Lucka 1: Berätta om dig själv.

3 Dec

Sånt här faller jag alltid på. När jag ska berätta om mig själv. Jag blir lätt överambitiös och då låter allt så töntigt och då skiter jag i det. Låt oss göra det enkelt för mig istället med en lista.

  • 27 år gammal eller ung.
  • När jag pratar om min familj så refererar jag till min pojkvän M, min son Bruno och min hund Ronja. Det är den familj jag bor med i vårt hem.
  • Är utbildad lärare men för tillfället föräldraledig och arbetslös. Tanken är att jag ska vara ingetdera i början på januari.
  • Tycker om att läsa och skriva och prata. Annat också förstås.
  • Ärlighet varar längst: två dåliga egenskaper jag har är att jag har svårt att släppa saker jag stör mig  på och jag har lätt för att se ner på människor. Inte så att det märks oftast (hoppas jag) men i mitt huvud är jag nog väldigt fördomsfull.
  • Men jag är ju bra också! Två bra då för att kontra: jag är hjälpsam och har stor tilltro till min egen förmåga.
  • Jag gillar musik men jag är mer typen som snöar in på något och lyssnar på det på repeat i hundra år snarare än en sån som upptäcker ny musik hela tiden.
  • Jag är väldigt intelligent.
  • Jag älskar mat men är inte mycket för efterrätter.
  • Jag trivs bättre och bättre hela tiden med det här att vara morsa, en roll jag tidigare haft väldigt svårt att se mig i.
  • Jag tycker väldigt illa om när folk pratar privata saker offentligt. Typ såna som pratar högt om sitt sexliv eller sin hälsa eller annat sånt. Jag är varken pryd eller hemlig av mig, men jag tycker inte att man pratar om vissa saker när andra hör.

 

Med morgonfrilla och missnöjd unge i famnen.

Ett svar to “Lucka 1: Berätta om dig själv.”

  1. Mamma december 3, 2011 den 09:52 #

    Du glömde nämna att du är en prinsessa🙂

Kommentera

