Lucka 2: Berätta om staden som du bor i.

3 Dec

Stockholm. Jag är nu inne på mitt sjuttonde år som Stockholmsbo och jag trivs så otroligt bra här. Både i staden, förorten jag bor i och i vår lägenhet. Genom fönstret i köket har vi utsikt över Globen som när sky view-bubblan står högst upp på toppen ser ut som ett gigantiskt bröst. Det bästa med Stockholm är allt vatten. Jag har svårt att tänka mig att jag skulle trivas på något ställe som inte ligger nära vatten. Varje gång jag har flyttat till ny förort har något av det första jag kollat upp varit var närmsta vatten finns.

Utan bröstvårta på morgonkvisten.

 

7 svar to “Lucka 2: Berätta om staden som du bor i.”

  1. Fifi december 3, 2011 den 10:31 #

    Vilken förort är det du bor i? Inte för att jag har så bra koll på huvudstaden och dess förorter…

    • Muerta december 3, 2011 den 11:07 #

      Jag bor i Enskededalen. Det är tio minuters promenad från Globen och en halvtimmes promenad eller fem minuters tubfärd från skanstull. Söder om stan alltså.

  2. Fifi december 3, 2011 den 13:41 #

    Aha.

  3. Z december 3, 2011 den 14:33 #

    Söderort! Om vi skulle flytta tillbaka till Sthlm så vill jag bo på gröna linjen. Helst högdalen där vi bodde ett halvår. Jag är uppvuxen i Nacka, där vill jag aldrig bo igen!

    • Muerta december 4, 2011 den 09:22 #

      Ja, högdalen är mysigt! Jag har bara bott på farstalinjen när jag bott på gröna linjen. Var i Nacka är du uppvuxen?

      • Z december 4, 2011 den 17:00 #

        Växte upp i den lilla världen Jarlaberg, som ligger typ vid Nacka Forum. Det var ju fint & så där, nära till naturen i Nyckelviken osv, men jag antar att antingen älskar man stället där man växte upp, eller så hatar man det. Jag tillhör den senare kategorin😛 Fast nu fick jag sjuk längtan efter stället när jag tänkte på det, haha

      • Muerta december 4, 2011 den 18:43 #

        Har inte varit där så mycket men har fått för mig att Nacka är fint med mycket natur och så. Om man tycker något är fint eller inte har förmodligen väldigt mycket att göra med om man trivts eller inte. Tror jag.

Kommentera

