Lucka 4: Berätta om en person som du beundrar.

4 Dec

Just nu? Alla föräldrar som av någon anledning på egen hand tar hand om en liten bebis. Vissa dagar gäller det bara att hålla näsan över vattenytan tills M kommer hem från jobbet. Och så tänker jag en liten sekund på alla de som inte har någon som kommer hem från jobbet och tar över. Och alla de som skaffat barn tillsammans med någon som inte tar sin del av jobbet. För det är ett ganska hårt jobb, bitvis. Det kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande. Och du vet oftast inte vad du har att vänta dig i början på dagen.

Jag hade ju kunnat säga alla föräldrar. Men jag är nog ändå snäppet mer impad av de som blivit tvungna (eller valt, för den delen) att fixa det på egen hand.

4 svar to “Lucka 4: Berätta om en person som du beundrar.”

  1. Lisa december 4, 2011 den 18:01 #

    Haha ja det där var knasigt.
    Fast jag tror det ligger rätt nära till hands att tänka och hylla alla ensamstående föräldrar i tystnad när man själva har det kaotiskt hemma medan den andra hälften är och jobbar. ‘Kom igen, tänk på de som har det sähär jämt!’ Brukar jag tänka.

    • Muerta december 4, 2011 den 18:45 #

      Jag brukar också tänka så! Mitt mantra jobbiga dagar är ”snart kommer M hem, snart kommer M hem”. Och just det att de flesta grejer kan vänta tills man är två.

  2. lenaelisa december 4, 2011 den 18:28 #

    Kan inte annat än hålla med.

    • Muerta december 4, 2011 den 18:47 #

      Och bara att veta att man är två om ansvarsbördan liksom. Man MÅSTE inte kunna allt själv.

Kommentera

