Tidig lyxlunch.

5 Dec

Man går upp och äter frukost och så och grejar lite och gullar med barn och hund och byter lite blöja och torkar lite kräks och så blir man hungrig och lagar lite lunch av rester och så. Sen kollar man klockan. Den är då elva. Sen när blev jag byggjobbare, undrar jag då. Måste börja äta en stadigare frukost tror jag.

20111205-113401.jpg

8 svar to “Tidig lyxlunch.”

  1. Gunnel Weinreich december 5, 2011 den 11:37 #

    Ser ju jättegott ut!

    • Muerta december 6, 2011 den 11:20 #

      Det var det också🙂

  2. Sandra december 5, 2011 den 11:52 #

    Men gud så gott!
    Här vill jag äta lunch vid halv elva. Det är helt löjligt. Men så mycket frukost orkar jag inte äta, så jag äter lunch vid halv elva och ett mellanmål vid tolv. Helt vridet och konstigt. Och allt är såklart barnets fel. Jaadå.

    • Muerta december 6, 2011 den 11:21 #

      Det funkar ju också förstås. Men det lustiga är att jag alltid varit sån som dragit ut på lunchen och gärna käkat först framåt ett-två. Men tror som sagt att det hör ihop med mängden frulle.

  3. lenaelisa december 5, 2011 den 12:21 #

    Ja dagarna blir liksom längre när man har barn som vill kliva upp på morgonen och inte sova. Både frukost, lunch och ibland även middag blir liksom tidigare. Men å andra sidan finns det utrymme för ett gofika under dagen.

    • Muerta december 6, 2011 den 11:22 #

      Precis, man hinner ju med fler måltider förstås😛

  4. Lisa december 5, 2011 den 13:17 #

    Ser himla gott ut, själv åt jag resterna av gårdagens risgrynsgröt. Not so glammigt. Haha

    • Muerta december 6, 2011 den 11:22 #

      Not so glammigt men very gott. Jag gillar risgrynsgröt.

Kommentera

