Lucka 6: Berätta om bloggarna du läser.

6 Dec

Jag läser inte så fruktansvärt många bloggar och jag byter relativt ofta ut de bloggar jag läser. Men inte alla. Vissa hänger kvar.

Katta Kvack är den jag följt längst och alltid älskat.

Alexmo och Mirijam har jag också läst väldigt länge.

Fifi, Jos, Lisa, Sandra, Fruoz, Killmamman och Julia hittade jag till medan jag var gravid eller när jag fick barn. Har alltid tyckt att mammablogg klingat oskönt och handlat så mycket om produkter och reklam, men dessa bloggar bevisar något annat.

Anna är min kära syster som äntligen blivit med blogg (eller, hon har haft blogg tidigare men typ lessnat efter två inlägg).

Lena är min svägerska och skriver om sin vardag. Det är trevligt att ha lite koll på hur de mår och vad de gör och så.

Marie är en vän som bloggar och enligt M mor till Brunos tilltänkta.

Chrystelle är en kompis till min syster som väntar barn om ett par månader eller så.

Utan att jag tänkt på det så läser jag nästan bara bloggar av mammor. Det hör ju säkert ihop med att jag har barn själv och man vill liksom veta hur andra gör för att få ihop vardagen. Och så är det klart att man med spänning följer deras barns utveckling. Och så är det ett himla trevligt gäng som man faktiskt på riktigt bryr sig om. Och jag ser att det verkligen är dags att uppdatera länklistan här på bloggen…

10 svar to “Lucka 6: Berätta om bloggarna du läser.”

  1. Fifi december 6, 2011 den 11:04 #

    Jag läser också mest mammabloggar. Innan trodde jag att just mammabloggar var det tråkigaste som fanns, men plötsligt älskar jag att läsa bajsstories, peppa zombietrötta mammor, titta på söta/knäppa bäbisbilder och följa alla dessa mammor och bäbisar i vardagen.

    • Muerta december 6, 2011 den 11:24 #

      Precis! Och så finns det alltid någon som har samma problem/undrar samma sak/är lika arg över något…

  2. marie december 6, 2011 den 13:10 #

    Bruno och Nova-Li. Du hör ju själv hur bra det klingar😛

    • Muerta december 7, 2011 den 08:36 #

      Ja, visst gör det det🙂

  3. Lisa december 6, 2011 den 13:58 #

    Ja mammabloggar är så väldigt bra på alla sätt och vis. Man får tips, råd, hurrarop och sympatier. Fantastiskt!

  4. Jos december 6, 2011 den 20:31 #

    Jag läser också nästan bara mammabloggar, är liksom oftast dom jag fastnar för (undrar just varför haha)

    • Muerta december 7, 2011 den 08:37 #

      Och jag har inte heller reflekterat särskilt mycket över det förrän nu.

  5. julia december 13, 2011 den 20:54 #

    Åh vad skoj att vara nämnd!

    Har du inte några guilty pleasure-bloggar som du läser mest för att få förfasa dig och störa dig lite? Jag hade massor förut men insåg att det tog alldeles för mycket av min dyrbara tid och tog bort de flesta från bloglovin.

    • Muerta december 14, 2011 den 08:36 #

      Klart, gillar ju verkligen din blogg!

      Faktiskt inte. Läste kissies blogg ett tag men det blir ju lite överväldigande efter ett tag…

Kommentera

