Så himla less.

10 Dec

Alltså jag tycker ju verkligen om min lilla bebis och skulle inte byta bort honom mot någon annan bebis nånsin. Men jag måste få gnälla lite. Det är det här med kräkset igen. Jag får PANIK på att han spyr hela tiden. Seriöst. Alltså inte på det där oroliga sättet för han går upp bra i vikt och så utan mer på ett klaustrofobiskt sätt. Det vore en sak om man visste att han kräks i en halvtimme eller så efter han ätit men så är det ju inte. Han kräks samtliga timmar fram till nästa mål mat. Om man så mycket som petar på honom så har man kräks på sig. Vita fläckar som luktar surt hela dagen. Och stackars lillen går med blöta kläder dagarna i ända. Skulle vi byta varje gång de blev blöta skulle vi gå igenom samtliga bodys på en dag. Det är liksom ohållbart. Så han får vara lite småblöt. Kanske borde vi köpa ett regnställ till honom istället? Bara att torka av. Prima galon.

Jag vill att det ska finnas ett magiskt trick, typ mata mer/mata mindre/oftare/mer sällan/hängande uppochner/intefanvetjag.

Så, slut på gnäll. Tack för att ni lyssnade. Puss.

10 svar to “Så himla less.”

  1. Lisa december 10, 2011 den 10:02 #

    Men hallå, är det verkligen du som skrivit det där och inte JAG? Alltså det är EXAKT samma problem här hemma. Han går upp i vikt och följer sin kurva så jag är inte orolig. Dock tyckte de på bvc att det var lite konstigt, vilket jag i min tur tyckte var märkligt för när Kajsa kräktes så där, tyckte bvc-tanten vi hade då inte att det var nåt konstigt alls.
    Alltså det kan ju va magmunnen som inte sluter till ordentligt men då borde de ju inte gå upp i vikt.
    Har ni testat att ge honom Baby semps Lemolac? Den ersättningen ska tydligen vara skonsammare mot magen. Vi tyckte dock den mest skummade och hjälpte inget nämnvärt. Men kanske kan vara värt att prova?

    Annars skulle nog fan regnställ vara optimalt, är sjukt less på blöta bodys..

    • Muerta december 10, 2011 den 12:06 #

      På nåt konstigt sätt är det ändå skönt att veta att fler har samma problem. Inte så mycket för att stilla eventuell oro utan mer för att det känns mer okej att gå runt äcklig och kräksig. Vår BVC-tant oroar sig inte heller. En av hennes ungar var tydligen också en kräkis. Tänker att det nog är magmunnen ändå, eftersom det fortsätter komma så långt efter han ätit, men med annan konsistens då. Och det ska ju växa bort. Sjukt jobbigt att vänta bara.

  2. Fifi december 10, 2011 den 11:03 #

    Men du, det kanske är så att han börjar röra på sig mer nu när han är lite större och därför kräks mer eftersom det skvalpar runt i magen? I så fall blir det förhoppningsvis mer stabilt snart!

    • Muerta december 10, 2011 den 12:08 #

      Så kan det nog också vara. Har hört att det ska bli bättre med tiden men just nu tycker jag snarare att det är lite värre än det varit, så det kan ju vara att han rör sig mer (och att vi slänger runt med honom mer).

  3. Mamma december 10, 2011 den 12:53 #

    Jag har inget tips alls mer än att lita på BVC. En försiktig och stillsam kram från mormor

    • Muerta december 12, 2011 den 09:21 #

      Jag litar på bvc och är som sagt inte orolig. Bara frustrerad.

  4. marie december 11, 2011 den 09:00 #

    Måste vara så sjukt frustrerande! ”vänta och se” är ju lättare sagt än gjort. Kanske blir bättre redan när han får börja smaka annat? Det borde finnas Bodys av typ mjukgalon..med bomullsfoder..eller nåt.

    • Muerta december 12, 2011 den 09:31 #

      Jo jag hoppas det. Vi lär ju börja med smakisar då fort det går.

      Ha ha🙂

  5. Chrystelle december 13, 2011 den 21:56 #

    Du kan fixa haklapp i vaxduk till honom så slipper han bli blöt och du lukta surt.

    • Muerta december 14, 2011 den 08:38 #

      Tack för tipset!

Kommentera

