Lucka 11: Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

11 Dec

Jag är så himla Svensson att mitt fjortonåriga jag hade skämts ögonen ur sig.

Jag vill gärna bo i ett hus och gärna här i Enskede där jag bor. Jag vill att Bruno får en bra barndom och ett lyckligt liv som vuxen. Jag vill fortsätta leva jämställt tillsammans med M. Jag vill ha ett tryggt jobb att gå till där jag blir uppskattad för mina insatser och utmanad att fortsätta utvecklas. Jag vill vara frisk. Jag vill ha en stimulerande fritid. Jag kanske eller kanske inte vill ha fler barn (just nu kan jag inte tänka mig fler). Jag vill kanske resa lite men inte till något specifikt ställe.

Mycket av det som är mina framtidsdrömmar är ju precis det jag jobbar för idag. Så det handlar verkligen inte om en verklighet som skiljer sig så mycket från mitt liv nu. Den stora skillnaden är väl kanske egentligen att det som inte är självklart idag ska vara trygghet då.

2 svar to “Lucka 11: Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.”

  1. Fifi december 11, 2011 den 21:26 #

    Samma här! jag som var så jävla alternativ och aldrig skulle bli nån Svensson…

    • Muerta december 12, 2011 den 09:38 #

      Ha ha, ja. Men det var väl lika bra att man inte visste det då😉

Kommentera

