Lucka 13: Berätta om din favoritsak i ditt hem.

13 Dec

Jag har många favoritsaker. Dels har vi ju alla fina lampor som jag kämpade med att hänga upp höggravid i somras. Sen finns ju förstås min älskade orangea Kitchen Aid. Spisen är ju himla bra att ha när man lagar massa god mat. Sängen har ju förstås blivit än mer uppskattad nu när sömn inte längre är en självklarhet. Vårt fina matbord i köket får vi ju inte heller glömma, snyggt och man skulle definitivt kunna klämma in tio pers runt det om man ville. De tre röda bokhyllorna rymmer våra många böcker och så har vi ju gardinen i barnrummet som jag så stolt lyckades sy alldeles själv efter att inte ha rört en symaskin sen högstadiet i princip. Kaffebryggaren är oumbärlig som trött föräldraledig mamma. Men om jag verkligen måste välja en sak så blir det två saker.

Soffan och datorn.

Soffan är underbart stor och man får plats att ligga fyra pers samtidigt i den och slöa om man vill. Sitter man ryms man ju fler förstås (duh). Kuddtornet i ena hörnet är Lillhundens tron. Där brukar vi vila huvudena alla tre. Numera är även soffan den plats där jag och lillen spenderar vargtimmen, då han vaknar och vill ha mat.

20111213-115105.jpg

Datorn skulle jag verkligen inte vilja behöva klara mig utan. Lite används den till jobb men mest till nöjet att blogga, läsa bloggar och slösurfa.

20111213-115129.jpg

5 svar to “Lucka 13: Berätta om din favoritsak i ditt hem.”

  1. Z december 13, 2011 den 15:13 #

    Hehe, älskar också min soffa idag😀

    • Muerta december 13, 2011 den 19:15 #

      Soffa alltså, mycket bra grej😉

  2. Gunnel Weinreich december 14, 2011 den 08:05 #

    Verktygslådan är också en kär vän ser jag:)

  3. Anna Weinreich december 14, 2011 den 10:00 #

    Fast det var jag som hade haft fram verktygslådan. Kopplat lite lampa vettu.

    • Muerta december 14, 2011 den 15:27 #

      Mm, du hade fått slut på lampor hemma att koppla så du har börjat ge dig på våra.

      Närå. Tack för hjälpen❤

Kommentera

