Lucka 16: Berätta om hur du var när du var liten.

16 Dec

När jag var liten var jag väldigt blyg och tyckte att det mesta som involverade andra människor än de i min familj var  fruktansvärt jobbigt. Jag var ingens bästa vän. Jag tyckte om att läsa och så tyckte jag om att rita. Jag tyckte inte om att leka utomhus. I skolan höll jag mig i bakgrunden och ville sjunka genom jorden och dö om jag fick ordet någon gång (Hej Freud, tar jag igen det nu?). Mina favoritämne i skolan i lågstadiet var matte och svenska, för då fick man sitta och jobba tyst för sig själv. Jag var smart redan då och hade lätt att förstå vad undervisningen gick ut på. Gympa hatade jag och försökte vara sjuk eller glömma typ skorna så ofta som möjligt för att slippa vara med. Gympa är ju ett sånt ämne där det blir väldigt uppenbart för andra vad man är dålig på. När jag kom upp i mellanstadiet förfalskade jag min mammas namnteckning första gången när jag i fyran skrev en lapp för att slippa gympan (förlåt mamma!). Många säger att allt var så himla bra när de var små och att om de bara fick leva i en tid i livet så skulle det vara då. Jag längtade mest efter att bli vuxen och jag tycker definitivt att jag blivit gladare och lyckligare ju äldre jag blivit.

Jag längst till vänster, i mitten lillasyster och till höger en storebror.

Ett svar to “Lucka 16: Berätta om hur du var när du var liten.”

  1. Gunnel Weinreich december 16, 2011 den 08:15 #

    Livet var inte så lätt för liten Muerta, kram och namnteckningen är preskriberad….

Kommentera

