Lucka 17: Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.

17 Dec

Vi får nog börja med att ha en perfekt natt innan vi kan snacka perfekt dag. Och en sån ser ut som så att jag somnar senast tio, blir väckt kanske runt fyra då jag matar liten som sedan somnar om snabt och vaknar igen kanske halv åtta-åtta. Då är jag ganska utvilad. Sen går vi upp och gör frukost med två koppar kaffe. Under tiden jag äter är lillen på glatt humör och sitter i babysittern. Sen brukar jag blogga och läsa bloggar tills nästa matning och efter den tar lillen en tupplur. Då kan jag göra lite vad som helst. Kanske äta lunch. Sen fortsätter dagen med glad bebis och nöjd hund och fint väder så vi passar på att ta en promenad. Resten av dagen hänger vi lite, kanske gymmar lite, snackar lite och gosar lite. Sen kommer M hem och vi gör en god middag. Notera att bebis förstås fortfarande är av det glada slaget. Sen somnar han vid åtta kanske och jag och M hänger en stund innan även jag kryper i säng.

Så ser en perfekt vardagsdag ut för mig sen jag blev morsa. Det hela hänger alltså egentligen mest på att jag har fått sova och att lillen är glad och någotsånär självständig.

Kommentera

