2011

1 Jan

Tänkte summera året som gick så jag snodde en lista av Jos.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var gravid och födde barn och allt som hör till det.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga. Som vanligt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp! Det var liksom 2011 som det här med barnafödande drog igång i min vän- och bekantskapskrets. Och 2012 fortsätter det…🙂
Dog någon som stod dig nära?
Ja. Vi umgicks inte mycket längre men när vi lärde känna varandra för en tretton-fjorton år sedan umgicks vi mer eller mindre varje dag under ett par år.

Vilka länder besökte du?
Finland.
Är det något du saknat 2011 som du vill ha år 2012?
Att ha min kropp för mig själv. Inte för att vara sån, men jo faktiskt.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
15 september, Brunos födelsedag.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag lyckades föda barn och att jag lyckades skaffa ett jobb när jag behövde det.

Största misstaget?
Äh, några såna kommer jag inte ens ihåg på rak arm så förmodligen inget farligt🙂
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Utöver en gravid- och förlossningssargad kropp så hade jag väl två sjukdagar i februari tror jag.
Bästa köpet?
Barnvagnen. Fast en fick vi av min mor, men himla bra val tycker jag.
Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom att största utgiften kontinuerligt är vår bostadskostnad så har jag nog lagt mest pengar på inredning. Både för att förbereda för bebisens ankomst och för att det är kul. Och typ skönt med taklampor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Okej jag ska sluta tjata om min bebis. Jag blev riktigt glad av att höra hur mycket de uppskattat mig på mitt förra jobb.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Skivan med Mumford and sons som var den enda av alla skivor jag hade med mig till förlossningen som faktiskt åkte in i spelaren en gång.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag skulle kunna säga träna och typ städa och sån skit men helt ärligt spelar väl inte det någon roll nu? Men jo, kanske varit bättre på att försöka ta hand om min ekomoni och ha någon typ av sparande.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Kollat på tv förmodligen. Det ger ju knappast någon behållning i efterhand.

Hur tillbringade du julen?
I Dorotea med M:s släkt.
Blev du kär i år?
Nä, var redan det till att börja med🙂
Läste du någon bra bok 2011?
Jag läste väldigt lite 2011 på grund av trötthet och sedan bebis alias Tidstjuven. Men ”Boktjuven” som jag redan skrivit om läste jag ju faktiskt förra året. Och ”Hundraåringen…”. Och säkert några fler.

Favoritprogram på tv?
”En unge i minuten”, ”Förlossningskliniken” m.m. Man kan ana ett tema.

Största musikaliska upptäckten?
Edward Sharpe and the Magnetic Zeros. Lajky lajky.
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag fick flera saker som jag blev jätteglad för men jag hade ju inte önskat något i förväg vad jag kan minnas, så pass.
Något du önskade dig men inte fick?
Näe, på grund av ovan.
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Hade över lite folk och åt god mat och drack alkoholfri spritzer och var gravid och umgicks med folk.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Självklart. Jag önskar att alla omkring mig hade mått bra och att ingen hade dött och att ungen inte kräktes så förbannat och att jag hade haft mer tid och ork och att bla bla bla. Men det förtar ändå inte att 2011 var ett himla bra år!
Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Elastan is a girl’s best friend.

Vad fick dig att må bra?
Mina nära och kära runtomkring mig. Lustags och epidural på mitt livs smärtsammaste äventyr. Årets första glas rött i slutet av oktober. Att ligga på soffan med fötterna i högläge. Bada badkar. Att jobba. Typ sånt.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Leonardo Di Caprio. Men det tror jag att jag sa förra året också.

Vem saknade du?
Lite alla möjliga, lite då och då.
Dom bästa nya människorna du träffade?
Om man med ”träffade” inte nödvändigtvis menar att man träffat folk i verkliga livet så säger jag lätt alla nya bloggpolers jag fått i år. På riktigt faktiskt.
Och så klart den nya lilla människan som är min son.

20120101-095513.jpg

Gott nytt år hörni!

2 svar to “2011”

  1. Lisa januari 1, 2012 den 15:39 #

    Jag älskar alla dom här listorna och ångrar lite att jag inte gjorde en jag också. Kul läsning! Och ja, alla nya bloggpolers från året är verkligen fantastiska. Älsk på bloggvärlden!
    Hoppas du hade ett fint nyår.

    • Muerta januari 3, 2012 den 09:50 #

      Verkligen kärlek på alla fina som bloggar!

      Men än är det väl inte försent? Visst kan man göra såna listor åtminstone någon vecka in på året eller så?

Kommentera

