Hej då föräldraledighet, vi ses om ett tag igen!

4 Jan

Så, idag var min sista föräldralediga dag på ett längre tag. Efter kommande långhelg då vi är hemma båda två börjar jag jobba på riktigt. M gjorde sin sista dag på jobbet idag och börjar ta ut föräldrapenning från och med måndag. Han blir hemma till och med juni. Det känns bra, det gör det faktiskt. Självklart lite vemodigt också. MEN, jag har ju ett par månader kvar att ta ut så min föräldraledighet är ju inte slut, bara pausad. Och jag skulle inte vilja beröva M allt det fina med att vara hemma med Bruno. Och jag skulle inte vilja beröva Bruno allt det fina med att vara hemma med sin pappa. Och jag vill inte heller beröva mig själv allt det fina med att jobba med något jag är utbildad till och trivs så himla bra med!

20120104-203806.jpg

8 svar to “Hej då föräldraledighet, vi ses om ett tag igen!”

  1. Jos januari 4, 2012 den 20:59 #

    Lycka till med jobbandet!

    • Muerta januari 7, 2012 den 22:09 #

      Tack! Det ska nog bli bra🙂

  2. Fifi januari 4, 2012 den 22:08 #

    Vad spännande!
    Lycka till!

    • Muerta januari 7, 2012 den 22:09 #

      Tack! Börjar faktiskt bli lite nervös och allt…

  3. Mamma januari 5, 2012 den 10:41 #

    Du är så klok min flicka:)

  4. Anna Weinreich januari 5, 2012 den 11:39 #

    Jag skrev en himla kommentar från mobilen men den verkar ju inte kommit fram? Skrev iallafall att man ser hur mycket Bruno har växt när man tittar på första bilden till vänster där. Spädis liksom.

    • Muerta januari 7, 2012 den 22:11 #

      Ja alltså jag får ju helt ärligt säga att jag blir förvånad över hur mycket han har ändrats när man tittar bakåt i bildarkivet…

Kommentera

