Morgonen, en utvärdering.

9 Jan

Igår kväll sa jag att jag skulle gå och lägga mig tidigt för att vakna så utvilad som möjligt idag. Det sket sig när jag fastnade i Keplers ”Eldvittnet” och inte kunde förmå mig att släcka förrän klockan passerat 02.00. Minus på det. Vid 06.00 ringde väckarklockan och min tröga hjärna säger snooze men förnuftet tar över och två minuter senare är jag uppe ur sängen. Plus på det. Plockar ihop grejer och fixar mig och käkar frukost. Väldigt tyst och ensamt. Minus på det. 06.42 börjar det gruffas och gnällas lite från sovrummet. Barnet vaket. M undrar om han hinner duscha innan jag drar. Bebis i knät resten av frukosten. Plus på det. Ut med hunden 07.08, åtta minuter efter planen. Minus på det. Hund sätter sig och skiter omgående. Plus på det. Upp med hund, pussa på man och barn och ut genom dörren 07.14. Hinner med planerat tåg med avgång 07.19 med två minuter till godo. Plus på det.

Alltså, mer plus än minus och trots tung i huvudet p.g.a. trött blir nog det här en bra dag.

6 svar to “Morgonen, en utvärdering.”

  1. Gunnel Weinreich januari 9, 2012 den 08:00 #

    Heja Märta, det här blir bra:)

  2. Lisa januari 9, 2012 den 08:51 #

    Åh vad piggt och hurtbulligt (obs! inget negativt alltså!) bra-start-på-morgonen det där lät. Och ja jag begriper ju att det där med att rasta hunden är ett måste, men ändå. Hinna med en promenad kl sju är fan inte illa.

    • Muerta januari 9, 2012 den 20:10 #

      Alltså bortsett från dödlig trötthet eftersom dum i huvet så var det en riktigt bra morgon. Men jag skulle nog inte kunna kalla hundrundan för promenad. Men jäkla effektiv var den!

  3. Gunnel Weinreich januari 12, 2012 den 16:26 #

    Kan jag få låna boken? Förresten har jag läst ”Kaffe med musik” ; får betyget mysbok:)

    • Muerta januari 12, 2012 den 17:36 #

      Trevligt, den var tänkt som en mysbok🙂

      Ja, fast inte av mig utan av bibblan. Den är utlånad överallt men går att låna som e-bok till ifån eller paddan. Visst har du bibblankort? Annars kan jag hjälpa dig med det *langar bok*.

Kommentera

