Morgonstund har död i mund.

11 Jan

Okej, brasklapp först: jag ska verkligen inte klaga.

MEN

Fy helvete vad trögt det är att vakna av väckarklockan. Det finns liksom inget i biologin som på något sätt lystrar till ljudet av en väckarklocka. Alltså, jag får ju mer sömn än vanligt eftersom jag inte har några nattpass nu när jag jobbar men alltså tusen gånger mer naturligt och faktiskt mer behagligt att vakna av barnskrik än av elakt väckarklockepip. Spelar i den stunden ingen roll att man blir piggare sen. Just då vill jag hellre dö än att gå upp.

Såatteh… Hur har ni det med era i-landsproblem då?

8 svar to “Morgonstund har död i mund.”

  1. Gunnel Weinreich januari 11, 2012 den 07:37 #

    Ja, alltså efter ett snooze undrar Kalle om jag kan gå upp först vilket betyder att det finns varmvatten lagom till jag tvättat mig klart. För jag orkar inte vänta.

    • Muerta januari 11, 2012 den 21:33 #

      Haha, det har han räknat ut bra!

  2. lisa januari 11, 2012 den 08:28 #

    Haha okej, just det där momentet längtar jag verkligen inte till.
    Själv är jag redo att dräpa M varje morgon då han snoozar typ tre gånger, men jag får åtminstone somna om.

    • Muerta januari 11, 2012 den 21:35 #

      Hatar andras väckarklockor. Nästan mer än min egen.

  3. julia januari 11, 2012 den 10:58 #

    Jag förstår dig… Jag klarar inte att gå upp till väckarklockan typ, snoozar alltid minst en halvtimme.

    • Muerta januari 11, 2012 den 21:36 #

      Det dumma är man man ju inte mår bättre av att snooza. Det bästa är ju att sova tills man måste upp och gå upp då. Så himla förnuftigt. Tråkigt.

  4. Fifi januari 11, 2012 den 21:38 #

    Ja, fy. Jag sätter klockan ytterst sällan nu för tiden, så när jag väl gör det känns det jättestort. Och jättejobbigt!

    • Muerta januari 11, 2012 den 22:14 #

      Nä alltså kan ju räkna de gånger jag ställde klockan under föräldraledigheten på ena handens fingrar. Och då handlade det aldrig om kl sex på morgonen ens.

Kommentera

