Utmanad!

11 Jan

Jag har blivit utmanad av Lisa att lista mina fem bästa och fem sämsta köp under 2011. Eftersom jag är busy woman så får ni hålla tillgodo med gamla bilder. Vi tar det utan inbördes ordning va?

Bästa

1. Min nyårsklänning. En hunka fattigare och tusen gånger glammigare blev jag efter att jag fyndat en klänning jag klämt på ett par gånger. I luvs mellandagsrea❤.

20120111-201747.jpg

2. Vagnen. Bra köp som förmodligen också skulle finnas med på en lista över årets mest använda köp.

20120111-201858.jpg

3. Våtservetter. Helt seriöst – en ny värld har öppnat sig. I luvs våtservetter❤.

4. Tyg till dregglisar och vantar och annat man kan impa med att ha sytt själv. Snyggt och billigt och användbart.

20120111-201931.jpg

5. Min vinterjacka. Den köptes som höstjacka men har hittills funkat finfint i alla väder.

Sämsta

1. Amningsbehåar. Under min korta amningskarriär hann jag köpa några par. De har ju inte blivit sådär väldigt använda kan vi väl säga.

2. Amningskudden. Alltså, en bra grej men den kom ju knappt till användning. Eller, nu ljuger jag. Lillhunden gillade den ju.

3. En billig borrmaskin. Vi säger såhär: jag förstår varför den var så billig.

4. What’s App-appen. Aldrig använt. Sju spänn kostade den (okej, det verkar helt enkelt som att jag inte gjort så många felköp förra året).

5. Ett par jättesöta stickade tajts till Bruno. TOKIGT tajta i midjan var de, så trots att de var i den storleken han precis växt i så fick jag skänka bort dem oanvända. Förhoppningsvis kan ofödda Harry-kusinen använda dem när han är nyföding.

Och nu mina vänner, skulle jag gärna se att Julia, Z och Anna gjorde detsamma (och förstås vem som helst annars som är sugen).

10 svar to “Utmanad!”

  1. Zahra januari 11, 2012 den 21:23 #

    oooh, denna ska jag fila på!😀

  2. Sandra januari 11, 2012 den 22:03 #

    Jag använder fortfarande mina amningsbehåar, och amningslinben trots att jag aldrig ammade. Men sjukt sköna plagg!

    • Muerta januari 11, 2012 den 22:17 #

      Jag tyckte inte att behåarna var särskilt sköna ens, så dubbelfail på det. Jag gillar byglar. Bygellöst korvar alltid upp sig i nederkanten och klämmer som fan och gör ont på mig… Amningslinnen köpte jag aldrig, men hade jag haft hade jag nog använt!

  3. julia januari 11, 2012 den 22:09 #

    Absolut, sätter igång imorgonkväll! Superfin var du i klänningen btw!

    • Muerta januari 11, 2012 den 22:18 #

      Kul! Och tack!🙂

  4. Lisa januari 11, 2012 den 22:38 #

    Kul att läsa! Och haha nä du kan inte ha gjort allt för dåliga köp när du tar med whats app-appen, men jag håller med. Helt värdelös!

    • Muerta januari 12, 2012 den 17:35 #

      Nä, alltså jag fick verkligen krysta ur mig de där fem sämsta köpet. Hade däremot lätt kunnat komma på fem andra BRA köp! Vi kanske får konstatera att 2011 var ett bra shoppingår?

  5. Jos januari 12, 2012 den 20:59 #

    Mycket mycket impad över hemmasydda dregglisar!

  6. melsadie januari 16, 2012 den 06:00 #

    Sicken snygg vagn!

Kommentera

